Μας εστάλη η παρακάτω επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Νηπιαγωγείου Κορυδαλλού και τη δημοσιεύουμε αυτούσια.
Ως Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Νηπιαγωγείου Κορυδαλλού θα θέλαμε να ενημερώσουμε σχετικά με τα παιδαγωγικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο μας, αλλά και γενικότερα τα σχολεία της περιοχής του Κορυδαλλού.
Στο σχολείο μας φοιτά νήπιο με προβλήματα υπερκινητικότητας και διάσπασης προσοχής, επιβεβαιωμένο από το Κέντρο Ψυχικής Υγείας και το αρμόδιο τμήμα του Τζαννείου Νοσοκομείου Πειραιά. Το παιδί, εκτός από τα παραπάνω προβλήματα, παρουσιάζει έντονη επιθετικότητα και βία, τόσο προς τα άλλα παιδιά όσο και προς τις παιδαγωγούς του. Σε καθημερινή βάση σχεδόν εκδηλώνονται κρούσματα που απειλούν τη σωματική ακεραιότητα των υπολοίπων παιδιών. Το αποτέλεσμα είναι ότι ούτε το τμήμα μπορεί να λειτουργήσει ως σύνολο ούτε και το ίδιο το παιδί μπορεί να ενταχθεί ομαλά στο Νηπιαγωγείο, κάτι που πολύ πιθανά θα έχει επιπτώσεις και στην ομαλή ένταξή του στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Η νηπιαγωγός του τμήματος, η σύμβουλος και η μητέρα του νηπίου έχουν ενημερώσει εγγράφως τον Προϊστάμενο της Α' βάθμιας Εκπαίδευσης κο Λαχανά για το πρόβλημα και έχουν κάνει αίτηση για να έρθει δάσκαλος ειδικής αγωγής που θα παρέχει «παράλληλη στήριξη» στο παιδί, χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα.
Ανάλογο πρόβλημα υπάρχει και στο 25ο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού με το οποίο μοιραζόμαστε την ίδια αυλή. Στην περίπτωση αυτή μάλιστα η μητέρα του νηπίου έχει καταθέσει και την γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ, σύμφωνα με την οποία το παιδί χρειάζεται «τμήμα ένταξης με παράλληλη στήριξη». Παρά το γεγονός ότι όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά χαρτιά έχουν κατατεθεί έγκαιρα στην σχολική μονάδα και από εκεί έχουν διαβιβαστεί στον προϊστάμενο και την σύμβουλο προσχολικής αγωγής, καμιά ειδική μέριμνα δεν έχει ληφθεί από το Υπουργείο Παιδείας για να βοηθηθεί το παιδί.
Από όσο ενημερωθήκαμε σαν γονείς από τους αρμοδίους οι περιπτώσεις παιδιών που χρειάζονται ειδική φροντίδα για να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό περιβάλλον αντιμετωπίζονται με δύο τρόπους: Ο ένας είναι να φοιτούν σε «τμήμα ένταξης», το οποίο είναι ένα Νηπιαγωγείο με ολιγομελή τμήματα και περισσότερους από έναν Νηπιαγωγούς και Δασκάλους Ειδικής Αγωγής σε κάθε τμήμα, και ο άλλος είναι να στέλνεται από το υπουργείο παιδείας Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής στο τμήμα που φοιτά το παιδί για να το παρακολουθεί ατομικά.
Τη Δευτέρα 26/10/2009 επιτροπή από το Σύλλογο Γονέων του Νηπιαγωγείου, μαζί με τις μητέρες των δύο παιδιών και μαζί με μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων-Νηπιαγωγών (η οποία τυχαίνει να είναι και μητέρα νηπίου στη μονάδα μας) συναντήθηκε σε προγραμματισμένο ραντεβού με τον Προϊστάμενο της Α΄βάθμιας εκπαίδευσης κο Λαχανά, για το θέμα. Ο κος Λαχανάς δήλωσε ότι κατά την γνώμη του αποκλείεται να έρθει παράλληλη στήριξη και επιπλέον ότι είναι αναρμόδιος να επιλύσει το πρόβλημα. Όταν του επισημάναμε ότι σχεδόν σε όλους τους όμορους δήμους υπάρχουν και λειτουργούν στα νηπιαγωγεία τμήματα ένταξης ενώ στην πόλη του Κορυδαλλού δεν λειτουργεί ούτε ένα, επιχείρησε να ρίξει τις ευθύνες για την μη δημιουργία τέτοιων τμημάτων στους γονείς και τους νηπιαγωγούς. Προέτρεψε μάλιστα εμάς τους γονείς(!) να βρούμε παιδιά με παρόμοια προβλήματα πιστοποιημένα από το ΚΕΔΔΥ ώστε να πιέσουμε για την δημιουργία τμήματος ένταξης.
Θεωρούμε ότι ως προϊστάμενος έχει την υποχρέωση να κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για την εύρυθμη λειτουργία της πρωτοβάθμιας παιδείας, να στέκεται αρωγός στις προσπάθειες γονέων και εκπαιδευτικών για την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν και όχι να κρύβεται πίσω από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και να αποποιείται των ευθυνών του. Έχουμε επίσης την πεποίθηση ότι τα τμήματα ένταξης που λειτουργούν σε όμορους δήμους δεν τα δημιούργησαν οι γονείς αλλά οι αντίστοιχοι προϊστάμενοι.
Μετά την αρνητική ουσιαστικά στάση του Προϊσταμένου πραγματοποιήσαμε νέα συνάντηση γονέων την 28η Οκτωβρίου. Κρίναμε ότι οι αρμόδιοι φορείς μάς εμπαίζουν και κωλυσιεργούν, προκειμένου να χαθεί πολύτιμος χρόνος και να περάσει το τρέχον σχολικό έτος. Αποφασίσαμε να συντάξουμε αυτή την ανοιχτή επιστολή για να συλλέξουμε υπογραφές και για να ενημερωθούν όλοι για το πρόβλημα. Επίσης αποφασίσαμε την συγκρότηση Επιτροπής με τη συμμετοχή και εκπροσώπου του Συλλόγου Δασκάλων Νηπιαγωγών για το θέμα. Θα συνεχίσουμε τις συλλογικές προσπάθειες μέχρι να λυθεί το πρόβλημα.
Σαν γονείς ξεκινάμε από την θέση ότι όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στο δημόσιο σχολείο. Ενδιαφερόμαστε όχι μόνο για την ασφάλεια των παιδιών μας στο σχολείο αλλά και για την ομαλή κοινωνικοποίηση και ενσωμάτωση όλων των παιδιών στη σχολική κοινότητα, τόσο σήμερα στο Νηπιαγωγείο όσο και αύριο στο Δημοτικό σχολείο. Δεν κατανοούμε γιατί οι θεσμοί της «παράλληλης στήριξης» και του «σχολείου ένταξης» υπάρχουν μόνο στα χαρτιά από την στιγμή που αποτελούν αναφαίρετο δικαίωμά μας και υποχρέωση της πολιτείας.
Αιτούμαστε προς κάθε αρμόδιο φορέα την άμεση επίλυση του προβλήματος είτε με τη δημιουργία τμήματος ένταξης στην πόλη του Κορυδαλλού, είτε με την άμεση αποστολή δασκάλων ειδικής αγωγής και τη λειτουργία της παράλληλης στήριξης μέσα στα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά σήμερα. Κάθε χρονοτριβή και αναλγησία εκ μέρους των αρμόδιων κρατικών φορέων δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ανεξέλεγκτες καταστάσεις που θέτουν σε σωματικό και ψυχικό κίνδυνο μικρά παιδιά. Καλό θα ήταν όλοι οι αρμόδιοι να αναλογιστούν τις ευθύνες που έχουν απέναντι στα παιδιά, τους γονείς καθώς και για οτιδήποτε ενδέχεται να συμβεί στο μέλλον.
Καλούμε τους γονείς, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, τους Δασκάλους και Νηπιαγωγούς και το Σύλλογό τους, να υποστηρίξουν αυτό το αίτημα και να αγωνιστούν για την επίλυση αυτού του καυτού προβλήματος που αφορά τα παιδιά μας.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
1ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ
Κάλεσμα στην γενική απεργία Τετάρτη 20 Νοέμβρη 2024
-
Ενάντια στην αντεργατική πολιτική και τους καταστροφικούς για την κοινωνία
σχεδιασμούς του ελληνικού κράτους, την πολεμική εμπλοκή και προετοιμασία,
τη φ...
Πριν από 3 ημέρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου