Συνεχίζουμε γιά την εκμετάλλευση των κοινοχρήστων χώρων και στην σημερινή μας ανάρτηση. Aναδεικνύουμε γιά πολλοστή φορά το πρόβλημα των κοινόχρηστων χώρων στον Κορυδαλλό. Τα κείμενα έχουν στηριχτεί στην τελική έκθεση του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του Ε.Μ.Π με θέμα την " Κατάληψη Δημόσιων Χώρων από χρήσεις αναψυχής στον Πειραιά",Μάρτιος 2009, και τις επεξεργασίες της Δημοτικής Κίνησης"Στάση στον Βύρωνα"
ΣυμπεράσματαΩς προς την αναίρεση της κοινής χρήσης με την έκδοση αδειών παραχώρησης ή την αυθαίρετη κατάληψη των κοινόχρηστων χώρων από ιδιώτες-επιχειρηματίες, φαίνεται ότι η αδράνεια των ΟΤΑ οφείλεται σε συνειδητή πολιτική επιλογή, να προτάσσουν την οικονομική ανάπτυξη της περιφέρειάς τους, διευκολύνοντας μονομερώς τις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος που δραστηριοποιούνται σε αυτήν, συχνά σε βάρος άλλων επιχειρήσεων.
Έτσι, οι μεν ΟΤΑ εκδίδουν τις σχετικές άδειες χωρίς να τηρούν πάντοτε τις επιταγές της νομοθεσίας, οι δε επιχειρηματίες παραβιάζουν συχνά τους σχετικούς όρους, επεκτείνοντας την εμπορική τους δραστηριότητα-ακόμα και σε βάρος των εμπορικών καταστημάτων της περιοχής τους.
Η κατάσταση αυτή όμως υποβαθμίζει συνεχώς την ποιότητα ζωής των πολιτών και την εμπορική κίνηση της περιοχής και της πόλης, οι οποίοι δεν μπορούν να ασκήσουν το αυτονόητο και νόμιμο δικαίωμά τους να χρησιμοποιούν και να απολαμβάνουν τους κοινόχρηστους χώρους της περιοχής τους αλλά και να αναπτύξουν εμπορική δράση. Ιδίως σε περιοχές, όπου η ζήτηση για άδειες χρήσης κοινόχρηστων χώρων είναι αυξημένη, το πρόβλημα γίνεται ιδιαίτερα οξύ.
Η περιγραφείσα κατάσταση, είναι αποτέλεσμα της πλημμελούς εφαρμογής ή/και περιγραφής των νόμων από την πλευρά των παρόδιων ιδιοκτητών καταστηματαρχών, αλλά κυρίως της έλλειψης ελέγχου από τις κατά καιρούς Δημοτικές Αρχές.
Με άλλα λόγια εφαρμόζεται (λόγω έμπρακτης συναίνεσης των αρχών) πλήρως το γνωστό σε όλους μας ιδιοτελές «δίκαιο του ψηφοφόρου-υποστηρικτή πελάτη…».
Η λύση είναι εξαιρετικά απλή και δεν είναι άλλη από την εφαρμογή της νομοθεσίας που θα υποχρεώσει τους παραβάτες να ελευθερώσουν τα πεζοδρόμια και τους κοινόχρηστους χώρους ή να ζητούν την προβλεπόμενη άδεια από τη Δημοτική Αρχή, η οποία θα καθορίσει και τις προδιαγραφές.
Η απελευθέρωσή ή η μη άναρχη διαμόρφωση – κατάληψη των υπόψη χώρων:
•θα βελτιώσει την καθημερινότητα των δημοτών και θα τονώσει την επιχειρηματική δραστηριότητα των εμπορικών καταστημάτων της περιοχής του κέντρου ,
•θα βελτιώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα και θα επαναφέρει το αίσθημα δικαίου που πρέπει να εκφράζουν οι Δημοτικές Αρχές,
•είναι εμφανές ότι δεν συνιστά οικονομικό, ή πολιτικό κόστος αφού όλοι θα είναι ίσοι έναντι του νόμου,
Προτάσεις•Αυστηρότερη ρύθμιση των προϋποθέσεων χορήγησης αδειών παραχώρησης κοινόχρηστων χώρων και κατάληψής τους με τραπεζοκαθίσματα. Κυρίως, σε όλες τις περιπτώσεις παραχώρησης χρήσης , να ορίζεται το μέγιστο ποσοστό κοινόχρηστου χώρου που μπορεί να παραχωρηθεί σε ιδιώτες, ώστε να διατίθεται πάντοτε ικανό μέρος του για την κοινή χρήση από τους πολίτες και την εξυπηρέτηση των εμπορικών καταστημάτων. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτεί η χορήγηση αδειών περιπτέρων δεδομένου ότι αυτά βρίσκονται σχεδόν πάντα σε πεζοδρόμια που η αναίρεση της κοινής χρήσης είναι απαγορευτική όταν παρεμποδίζει την κίνηση των πεζών.
•Επιβολή και έγκαιρη είσπραξη αυστηρών προστίμων σε εκείνους που παραβιάζουν τους όρους της άδειας παραχώρησης κοινόχρηστων χώρων και κυρώσεις, όπως ανάκληση της άδειας και μη χορήγησή της στο μέλλον, σε αυτούς που κατ’ εξακολούθηση παρανομούν ή οι παρανομίες τους έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα (π.χ. κατάληψη κοινόχρηστων χώρων με σταθερές κατασκευές, εμπόδιση της κυκλοφορίας,κλπ ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου