Επικοινωνία

Επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα : 6944509625,210-4964500,210-4949070

email: pamealliws@yahoo.gr

FACEBOOK LINK






Κυριακή 28 Ιουνίου 2009

SMS στο καθεστώς




Πηγή Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία
της Χρ. Πάντζου
Internet, Facebook, Twitter, You Tube, blogs και κινητά διαμορφώνουν την ιρανική πολιτική σκηνή, δημοσιοποιώντας παντού τις διαδηλώσεις της Τεχεράνης, όπως και έγινε με το συγκλονιστικό βίντεο του θανάτου της 26χρονης Νέντα Αγκχά Σολτάν.
*Οι ειδικοί των νέων μέσων υποστηρίζουν ότι στο Ιράν γίναμε μάρτυρες ενός «τεχνολογικά καθοδηγούμενου» κινήματος πολιτικής ανυπακοής (Ρεπορτάζ στους «Ν. Υ. Times»). Δεν είναι η πρώτη φορά. Τα νέα μέσα παγκοσμιοποιούν την agitprop, για να θυμηθούμε την μπολσεβίκικη ορολογία, δηλαδή την «προπαγάνδα του ξεσηκωμού», έγραφε το «New Scientist» το Δεκέμβριο του 1999, με αφορμή την πρωτοφανή κινητοποίηση 50.000 πολιτών κατά της παγκοσμιοποίησης στο Σιάτλ. Εκτοτε, τα νέα μέσα μπήκαν στην ημερήσια διάταξη:
*Το 2001 στις Φιλιππίνες, οι «text brigades» (ταξιαρχίες των γραπτών μηνυμάτων) -με όπλα τους τα κινητά και πυρομαχικά τα sms- οργάνωσαν μαζικές διαδηλώσεις κατά του προέδρου Εστράδα, αναγκάζοντάς τον να παραιτηθεί δηλώνοντας θύμα ενός «πραξικοπήματος γραπτών μηνυμάτων».
*Στις προεδρικές εκλογές του 2002, στη Νότιο Κορέα η κινητοποίηση των ηλεκτρονικών μέσων άλλαξε τα δεδομένα των exit polls. Μέσα σε λίγα λεπτά στάλθηκαν περισσότερα από ένα εκατομμύρια e-mails καλώντας τους νέους να πάνε να ψηφίσουν.
Η online κινητοποίηση έδωσε τη νίκη με διαφορά 2,3% στον αουτσάιντερ Ρο Μου Γιουν, που είχε δεχθεί λυσσαλέα επίθεση από τον συντηρητικό τύπο.
*Το 2003 ήταν η σειρά των ιθαγενών της Βολιβίας, που με τη βοήθεια των κινητών κατάφεραν να συντονίσουν τη δράση των απομονωμένων ορεινών κοινοτήτων τους σε ένα τεράστιο κίνημα διαμαρτυρίας υπέρ της εθνικοποίησης του φυσικού αερίου της χώρας. Επειτα από μία εβδομάδα ταραχών, ο πρόεδρος Λοσάδα παραιτήθηκε.
Οπως έγινε με τον Αλέξη
*Τον περασμένο Απρίλιο, ήταν τα νέα μέσα που κατέβασαν στους δρόμους χιλιάδες νέους διαμαρτυρόμενους για την εκλογική νίκη των κομμουνιστών στη Μολδαβία. Η Νατάλια Μοράρι, από τους ηγέτες του κινήματος ThinkMoldova, περιγράφει τη μεθοδολογία: «Εξι άτομα, 10 λεπτά ανταλλαγή απόψεων και λήψη απόφασης, λίγες ώρες μετάδοσης των πληροφοριών μέσω των δικτύων, Facebook, Twitter, blogs, sms, e-mails. Και 15.000 νέοι στους δρόμους».
*Τα νέα μέσα έπαιξαν καταλυτικό ρόλο σε όλες τις πρόσφατες «έγχρωμες επαναστάσεις»: από την «πορτοκαλί» στην Ουκρανία, της «τουλίπας» στο Κιργιστάν και των «ρόδων» στη Γεωργία έως το σημερινή «πράσινη επανάσταση» στο Ιράν. Και χάρη σε αυτά, τον περασμένο Δεκέμβριο η δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου έγινε γνωστή σε δευτερόλεπτα σε όλο τον κόσμο.
*Και ίσως αυτό καταδεικνύει τη μεγαλύτερη συνεισφορά τους: όχι τόσο η οργάνωση και ο συντονισμός μιας κινητοποίησης όσο ότι μετατρέπουν μια τοπική ατζέντα σε διεθνές θέμα, όπως λέει ο Ιθαν Ζούκερμαν, συνιδρυτής του Global Voices Online: «Προβάλλουν μια εθνική διαμάχη στο διεθνές σκηνικό. Συμβάλλουν στην αλληλεγγύη και στην προσέλκυση του ενδιαφέροντος της διεθνούς κοινής γνώμης στα τεκταινόμενα. Δημιουργούν μια αίσθηση συμμετοχής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Δεν υπάρχουν σχόλια: