Σε όλες τις τουαλέτες να υπάρχει υγρό σαπούνι και πετσέτες μιας χρήσης. Και πού να τα βρουν αυτά τα σχολεία; Σε κάθε διάλειμμα να καθαρίζονται τα πόμολα. Και πού είναι οι καθαρίστριες; Η τοποθέτηση των θρανίων και των καθισμάτων στις σχολικές αίθουσες να γίνεται έτσι ώστε κάθε παιδί να απέχει από το άλλο τουλάχιστον ένα μέτρο. Και πού θα βρεθεί ο χώρος; Μια χαρά τα φιρμάνια του υπουργείου Παιδείας για την πρόληψη και την προστασία από τη νέα γρίπη, αλλά τι μέτρα παίρνετε για να εφαρμοστούν; ρώτησαν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών τον Α. Σπηλιωτόπουλο και πρότειναν (σε διαδοχικές συναντήσεις που είχαν χθες μαζί του) συγκεκριμένα μέτρα. Ούτε ένα απ' αυτά δεν βρήκε θετική απάντηση, εκτός από την έκτακτη επιδότηση των σχολικών επιτροπών για αναλώσιμα καθαριότητας που ήδη είχε εξαγγελθεί.
Αναλυτικότερα, ζητήθηκε:
- Να υπάρξει οικονομική ενίσχυση των σχολικών μονάδων προκειμένου να προμηθευτούν τα σχολεία τους κάδους απορριμμάτων (με τους ποδοδιακόπτες, όπως προβλέπεται), τα σαπούνια και τις πετσέτες. Επίσης, επιδότηση για την επισκευή και συντήρηση των χώρων υγιεινής.
- Πρόσληψη καθαριστριών με πλήρες ωράριο και όχι με συμβάσεις έργου.
- Μείωση του αριθμού των μαθητών στους 25 (όπου υπάρχει κτιριακή υποδομή), με πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού.
- Να αξιοποιηθεί άμεσα το εκπαιδευτικό προσωπικό υγιεινονομικών ειδικοτήτων.
- Να υπάρξει άμεσα σύνδεση των σχολείων με την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, διότι δεν είναι δυνατόν τα αρμόδια υπουργεία να πετάνε το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς. Υπενθυμίζεται ότι στις εγκυκλίους οι εκπαιδευτικοί χρεώνονται με καθήκοντα γιατρών, αφού κάθε σχολείο πρέπει να ορίσει συντονιστή γρίπης και υπεύθυνο φροντίδας ασθενών.
Ο υπουργός Παιδείας μόνο στο θέμα της έκτακτης οικονομικής επιδότησης των σχολικών επιτροπών απάντησε θετικά χωρίς, ωστόσο, να καθορίσει τον χρόνο και το ύψος της ενίσχυσης.
Η έναρξη της σχολικής χρονιάς σημαδεύεται από τα γνωστά προβλήματα και ελλείψεις, που το ενδεχόμενο μιας πανδημίας κάνει πιο επιτακτική την αντιμετώπισή τους. Χιλιάδες και φέτος τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Σύμφωνα με την Διδασκαλική Ομοσπονδία, τα κενά σε εκπαιδευτικούς στο κανονικό πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων είναι 4.000, ενώ στο ολοήμερο 6.000-7.000. Σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έχουν γίνει μόλις 1.100 προσλήψεις αναπληρωτών, όταν πέρυσι απαιτήθηκαν 4.150 εκπαιδευτικοί, 4.500 ωρομίσθιοι και 8.000 καθηγητές στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη.
Τέλος, στο παρά πέντε της έναρξης της σχολικής χρονιάς έχει φτάσει σε γυμνάσια και λύκεια το 70% των βιβλίων.
Κείμενο και φωτογραφία από την
Αυγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου