Πηγή:indy.gr
".....Η συζήτηση αρχικά περιστράφηκε γύρω από μια ατζέντα μεγάλων υπερτοπικών θεμάτων, ενώ προς το τέλος ακούστηκαν και πιο τοπικά, ή και θέματα οργανωτικά του Παναττικού.
Τα μεγάλα θέματα που θίχτηκαν περισσότερο ή λιγότερο ήταν αυτό των νέων αυτοκινητοδρόμων στον Υμηττό, με μια συνολικότερη κριτική για το αυτοκίνητο και πως τελικά αυτό μας επιβάλει μοντέλο «ανάπτυξης» ή καλύτερα υποβάθμισης του περιβάλλοντος.
Φυσικά το τεράστιο θέμα του Θριασίου και του νέου επαπειλούμενου περιβαλλοντικού εγκλήματος. Τονίστηκε ότι οι χιλιάδες τόνοι νέων ρίπων που θα εκλυθούν στην ατμόσφαιρα από τις βιομηχανικές επεκτάσεις θα επιβαρύνουν καθοριστικά τον ήδη μολυσμένο αέρα όλου του λεκανοπεδίου. Μάλιστα ρίπου του Θριασίου ήδη έχουν ανιχνευτεί στο Ελληνικό!
Άλλο θέμα αφορούσε την ποιότητα των νερών και στο υπέδαφος αλλά και τα επίπεδα μόλυνσης του Σαρωνικού. Και εκεί διαπιστώθηκε η ανάγκη κοινής δράσης κινήσεων παρά τον Σρωνικό.
Σημαντικό μέρος της κουβέντας, από το οποίο προέκυψε και η ανάγκη μιας ημερίδας ήταν το νέο ρυθμιστικό, καθώς όπως διαπιστώνεται αντί να λύνει προβλήματα, τα εξάγει σε ολόκληρη την Αττική, οδηγώντας σε ακόμα μεγαλύτερο υδροκεφαλισμό την πόλη. Στην ουσία αντί να προσαρμόζει την πόλη στις ανάγκες των πολιτών, προσπαθεί να δημιουργήσει ένα μοντέλο πολίτη συμβατού με την επιχειρηματική πόλη.
Από ομιλητές της δυτικής Αθήνας τονίστηκε, ότι ακόμα και τα κινήματα πόλης ξεχνάμε το ένα εκατομμύριο ανθρώπων που ζουν δυτικά του Κηφισού. Του κόσμου που δεν αγωνίζεται «για να», αλλά «για να μην».Υπάρχει ανάγκη να δούμε τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές στα δυτικά του λεκανοπεδίου και την δυτική έξοδο, ή αν το πάρουμε ανάποδα την δυτική πύλη της κολάσεως, όπως αναφέρουν για το Θριάσιο.
Μεγάλο θέμα αποτέλεσε και το ζήτημα της ενέργειας καθώς τονίστηκε από ομιλητές και ομιλήτριες αν δεν προωθήσουμε ένα άλλο μοντέλο ζωής, κατανάλωσης, λιγότερο ενεργοβόρο θα αναπαράγουμε τα ίδια προβλήματα. Θα χρειαζόμαστε περισσότερη ενέργεια, περισσότερα εργοστάσια και αναπόφευκτα θα έχουμε περισσότερες από τις αρνητικές επιπτώσεις τους. Υπογραμμίστηκε η ανάγκη όλα τα κινήματα πόλης, να εντάξουν αυτό το θέμα στην προβληματική τους, να το κάνουν παράμετρο της πολιτικής τους.
Στην συνέλευση παρουσιάστηκαν επίσης τα συμπεράσματα της ημερίδας που είχε γίνει στο πολυτεχνείο σχετικά με τους υπόγειους χώρους στάθμευσης και το αυτοκίνητο. Διαπιστώθηκε πως το αυτοκίνητο έχει φτάσει να είναι ο μεγάλος εχθρός των ελεύθερων χώρων.
Επίσης από την επιτροπή πολιτών του Ελαιώνα έγινε αναφορά στα τελευταία γεγονότα με την απόφαση του ΣτΕ και τονίστηκε ότι αυτό που μας βοήθησε ήταν η γνώση. Ότι χρειάστηκε μεγάλη εμβάθυνση για να χτιστούν τα στέρεα νομικά επιχειρήματα που αποτέλεσαν την επιχειρηματολογία μας και προς την κοινωνία και προς το ΣτΕ.
Ο Δήμαρχος του Ελληνικού ζήτησε με έμφαση να είμαστε όσοι και όσες μπορούμε την άλλη Κυριακή στην συγκέντρωση διεκδίκηση ενός νέου πάρκου στο Ελληνικό στον χώρο της παλιάς βάσης.
Υπήρξαν αναφορές και σε διάφορα άλλα ζητήματα και αγώνες, όπως πχ στις περιοχές του Πειραιά, Νίκαιας, Κορυδαλλού, ή τις κινητοποιήσεις αλληλεγγύης στους μετανάστες στον Άγιο Παντελεήμονα, για τους αγώνες των πολιτών σχετικά με τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας και πολλά ακόμά.
Τέλος συζητήθηκαν διάφορες οργανωτικές προτάσεις και πρωτοβουλίες. Κάποιες από αυτές αφορούν την ανάδειξη του θέματος του Θριασίου, μια ημερίδα για το νέο ρυθμιστικό, την επεξεργασία μιας διακήρυξης για την Αττική.
Το σημαντικό, είναι ότι σιγά σιγά, ο κόσμος των κινημάτων πόλης και με τη συμβολή του Παναττικού, αντιλαμβανόμαστε ότι το τοπικό πρόβλημα που μας έβγαλε στο δρόμο, είναι άρρηκτα συνδεμένο με συνολικότερα ζητήματα και ταυτόχρονα αντίστοιχα θέματα απασχολούν και άλλους ανθρώπους σε άλλες περιοχές. Από την πρώτη συνέλευση του Παναττικού, με τα δεκάδες μικρά θέματα, έχουμε περάσει σε νέες πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις για θέματα που επηρεάζουν συνολικά και τοπικά όλους μας. Όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, συνθέτουμε το παζλ! ..."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου