Κανείς δεν αμφιβάλλει πια ότι ένα από τα κύρια προβλήματα του Κορυδαλλού είναι το κυκλοφοριακό, αν όχι το κυριότερο μαζί με το πράσινο και τους ελεύθερους χώρους. Επίσης ότι η πόλη βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή, διότι οι αποφάσεις αυτής της περιόδου θα καθορίσουν τη ζωή των κατοίκων και την εικόνα της για τις επόμενες δεκαετίες. Οι σχεδιασμοί που έγιναν ή μάλλον που δεν έγιναν την προηγούμενη δωδεκαετία, οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση της πόλης που γέρασε κι αυτή μαζί μας. Οι λύσεις που θα δοθούν εν όψει της εγκατάστασης του ΜΕΤΡΟ στο κέντρο της πόλης (γιατί κέντρο είναι και η Πλ. Ελευθερίας και η Γρ. Λαμπράκη) πρέπει να έχουν ορίζοντα τουλάχιστον τριακονταετίας. Και αν σήμερα κάποιοι επιχαίρουν για την ανάδειξή της σε υπερτοπικό κέντρο πάσης φύσεως, μάλλον καθεύδουν μακαρίως.
Δεν ευθύνεται όμως κανένας για την κατάστασή της, γι΄ αυτή τη στρεβλή μικρογραφία του down town άλλων μεγαλουπόλεων; Δεν ήταν βέβαιο ότι τα εκατοντάδες εμπορικά, τα μπαρ, οι ταβέρνες και τα φροντιστήρια σε μια περιοχή χωρίς υποδομές, ανέτοιμη να δεχθεί τέτοια συγκέντρωση, θα δημιουργούσε κυκλοφοριακό χάος; Θα συρρίκνωνε τους ελεύθερους χώρους και το πράσινο; Φανταστείτε τη μελλοντική εικόνα της πόλης με το ΜΕΤΡΟ, αγκαλιά με κάποια τεράστια εμπορικά κέντρα.
Μήπως ο νέος δήμαρχος και συν αυτώ βρίσκονται σε «νιρβάνα» όπως ήταν άλλωστε και επί δωδεκαετία στο πλάι του απερχόμενου δημάρχου; Εγώ λέω ναι. Πριμοδοτούν μάλιστα στο γιγαντισμό της αγοράς του Κορυδαλλού με ενίσχυση της εμπορικής δραστηριότητας στο κέντρο της πόλης (οι υπόλοιποι μπορούν να πάνε για πνίξιμο…) όπως λένε και στο πρόγραμμά τους. Όλα θυσία στο βωμό της κατανάλωσης και του κέρδους των λίγων
Η επέκταση του ΜΕΤΡΟ θα επιτείνει τα προβλήματα και εδώ είναι ακριβώς το ζητούμενο.Δεν θα πρέπει κάποιος να ενημερώσει τους δημότες για το ποια θα είναι η περιβαλλοντική επιβάρυνση; Το σίγουρο είναι ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται ημερησίως στην πόλη θα αυξηθούν ραγδαία. Η πληθυσμιακή έκρηξη που αναμένεται, θα ακολουθήσει το ΜΕΤΡΟ όπως έγινε άλλωστε σε μία σειρά από άλλους μικρότερους Δήμους του λεκανοπεδίου. Ένα είναι το αναπόδραστο, ότι όλα τούτα, μάλλον θα ενισχύσουν παρά θα αποτρέψουν τη μεγαλύτερη κυκλοφορία των Ι.Χ αυτοκινήτων.
Κοντά σε όλα τα άλλα μέτρα, όπως μέσα μαζικής μεταφοράς, γενναίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και νέους άξονες που θα παρακάμπτουν το κέντρο της πόλης, πρέπει άμεσα να πέσει ο συντελεστής δόμησης (δυσάρεστο αλλά αναγκαίο) και να επιβληθούν ζώνες πρασίνου 5 μέτρων, κάτι που έκαναν άλλοι Δήμοι κόντρα στο ρεύμα για ακραία εκμετάλλευση των οικοπέδων.
Δυστυχώς ελάχιστα γνωρίζουμε ως δημότες γι΄ αυτά που πρόκειται να συμβούν. Και η σημερινή δημοτική αρχή, συνέχεια της προηγούμενης, που πανηγύριζε μαζί με τον κ. Χρήστου για την επικείμενη έλευση του ΜΕΤΡΟ σε δημόσια φιέστα, δεν έχει στη λογική τις λαϊκές συνελεύσεις, την ενημέρωση και τη συναπόφαση για τα μεγάλα θέματα. Κανείς δεν πήρε λευκή επιταγή από εκλογές, άρα το ζητούμενο είναι η αντίσταση σε κάποιες αποφάσεις όταν αυτές μπορεί να υποθηκεύσουν το μέλλον μιας πόλης.
Αυτά τα λίγα προς το παρόν.
Και για να μην ξεχνιόμαστε, κλείνω με τα λόγια του αγαπητού Μάνου Στεφανίδη για τα δάση που χάσαμε και τόσο μας πονάνε.
«Αφήστε τις υποκρισίες και τη σιγή ενός λεπτού. Οι εμπρησμοί είναι πολύτιμος κρίκος της οικονομικής αλυσίδας. Σιγά μην αφήσουμε το οικοσύστημα να αποδυναμώσει το σύστημα» .
Κ.Χ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου